Для людей
з порушенням зору

    Новини    16 Березня 2017, 19:16
Версiя для друку


У Адміністрації морських портів і Міністерства єдине бачення напрямків розвитку і ключові орієнтири роботи, - Надія Казначеєва

16 Березня 2017, 19:16

Адміністрація морських портів України (АМПУ) представила план пріоритетних дій на 2017 рік. Захід відбувся 16 березня в партнерстві з Європейською бізнес-асоціацією (ЕВА), Американською торговою палатоюв Україні (АСС) і за участі Федерації роботодавців транспорту України (ФРТУ).

«У АМПУ і Міністерства єдине бачення напрямків розвитку і ключові орієнтири роботи. Сьогодні наша морська галузь дещо відстає від конкурентів в регіоні, тому нам необхідно розвивати інфраструктуру, залучати інвестиції, підвищувати ефективність роботи АМПУ, на що не робився акцент раніше. Уже цього року нам потрібно розпочати підготовку до зміни системи управління АМПУ, що стане наступним етапом розпочатих Міністерством дій з корпоративних перетворень в аеропорту «Бориспіль», «Укрзалізниці» і «Укрпошті». З цього короткострокового плану починається робота над іншим стратегічним документом — оновленої стратегії розвитку галузі до 2038 року»,— підкреслила Надія Казначеєва, заступник Міністра інфраструктури України.

«Головні пріоритети в роботі АМПУ на поточний рік — модернізація і розвиток портової інфраструктури, залучення інвестицій, удосконалення галузевого законодавства, заходи із забезпечення рівних умов для ведення бізнесу в морських портах, а також зміна системи управління підприємством»,— зазначив Райвіс Вецкаганс, керівник АМПУ.

 Райвіс Вецкаганс додав, що в даний момент в роботіу Адміністрації 12 ключових інфраструктурних ініціатив, серед яких — два проекти з розвитку порту «Южний», продовження будівництва контейнерного терміналу на Карантинному молі, причалу № 1-з, реконструкція причалу № 7 в Одеському порту. Також в Чорноморському порту в 2017 році буде проведена реконструкція підхідного каналу до 16 м, операційної акваторії 1-го ковшу Сухого лиману і гідротехнічної частини причалів № 1–2. Крім того, на поточнийрік заплановано реконструкцію гідротехнічної частини причалів № 3–4 Маріупольського порту і розробка передпроектних пропозицій будівництва ділянки обробки контейнерів і легкової колісної техніки Одеського порту з виїздом на окружну дорогу. Їхня реалізація забезпечить нові робочі місця, збільшення вантажообігу та надходжень до бюджету, адже кожна тонна переробленого вантажу дає близько 1,5 дол. до держскарбниці.  

 У питанні створення конкурентних умов для ведення бізнесу в портах керівництво АМПУ бачить два основних напрямки роботи. Це підтримка паспортних глибин на підходах і в акваторіях морських портів, а також перегляд розділових балансів між АМПУ і державними портовими операторами. Це першочергові кроки в цій частині, які будуть зроблені в поточному році.

 Також важливим пунктом короткострокової програми дій АМПУ є створення механізмів для залучення інвестицій. Перший крок до кредитоспроможностіАдміністрації — аудит за міжнародними стандартами фінансової звітності (IFRS), який буде проведено цього року.

 Крім того, в 2017 році заплановано застосування міжнародних стандартів контролюв процесі будівництва об'єктів портової інфраструктури (FIDIC), що дозволить іноземним днопоглиблювальним компаніям заходити на український ринок, а компаніям-інвесторам — бути впевненими в повній прозорості процесів тендерних закупівель.

 Серед нормотворчих ініціатив АМПУ на поточнийрік —актуалізація стратегії розвитку морських портів України до 2038 року, розробка методики формування ставок портових зборів — також за участю міжнародних експертів і українських учених.

 Окремим питанням в плані пріоритетних дій АМПУ стоїть зміна системи управління підприємством, покликана забезпечити впровадження кращих корпоративних практик на підприємстві, підвищити ефективність управління і швидкість прийняття рішень, розширити можливості для залучення ресурсів.

Також підвищена увага буде приділена питанню підготовки до аудиту Міжнародної морської організації (IMO, International Maritime Organization) і забезпеченню безпеки мореплавства.

 Сергій Вовк, співголова комітету Американської торгової палати в Україні з питань інфраструктури, коментуючи громадське обговорення планів АМПУ, зазначив: «Американська торгова палата вітає прозорість позиції Адміністрації, її орієнтацію на потреби бізнесу і залучення інвестицій в транспортну галузь. Бізнес-спільнота зацікавлена в розвитку портової інфраструктури і підвищенні конкурентоспроможності сфери морських портів».

 «Європейська Бізнес Асоціація та, зокрема, її комітет з логістики, готові й надалі активно залучатися до обговорення стратегічних планів розвитку сфери морських портів і інфраструктури в цілому. Ми вдячні АМПУ за відкритість і готовність до діалогу з бізнесом»,— зазначив Юрій Вахель, співголова комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації.

 Завершуючи обговорення, Райвіс Вецкаганс резюмував: «Наше завдання – запустити задекларовані інфраструктурні та інвестиційні проекти, щоб ці дії побачив український та іноземний бізнес. Ми ставимо перед собою мету рівномірно розвивати порти у всіх регіонах для збалансованої роботи транспортної системи і змінюватися відповідно до вимог часу. І вже цього року ми побачимо перші результати нашої роботи».



ВСІ Новини